Warunki sprzedaży i reklamacje
Ogólny regulamin sklepu internetowego EDGARENERGY.PL
Postanowienia wstępne
Sklep internetowy prowadzony jest przez firmę GOLD2HOME Sp. z o.o. (zwany dalej „sklepem internetowym”) jest prowadzony przez edgarenergy.pl (zwaną dalej „operatorem”), na podstawie wyłącznego przedstawiciela sprzedawcy towarów, którym jest BEFIMATA s.r.o., z siedzibą w Pradze 9, Prosecká 851/64, nr ID: 08878081, Republika Czeska. Operator jest upoważniony do reprezentowania Sprzedawcy we wszystkich sprawach związanych ze sprzedażą towarów w sklepie internetowym, takich jak komunikacja z Klientem, zawarcie Umowy kupna zgodnie z niniejszymi Warunkami, przetwarzanie danych osobowych, pobranie ceny zakupu, wysyłka przesyłki, rozpatrywanie wszelkich roszczeń i inne sprawy zgodnie z niniejszymi Warunkami.
Kontakt z operatorem:
GOLD2HOME Sp. z o.o.
STRZEGOMSKA 42AB
53-611 WROCŁAW
Polska
info@edgarenergy.pl
+48126006110
Adres zwrotny (kontakt ze sprzedawcą):
BEFIMATA s.r.o.
Prosecká 851/64
190 00 Praga 9
Republika Czeska
info@edgarenergy.pl
Niniejsze ogólne warunki handlowe (zwane dalej „ogólnymi warunkami handlowymi”) określają prawa i obowiązki Sprzedającego i Kupującego, który jest konsumentem, tj. osobą, która nie działa w zakresie swojej działalności handlowej lub innej działalności gospodarczej (zwaną dalej „Kupującym”) przy zawieraniu i wykonywaniu umowy kupna-sprzedaży. Ogólne warunki handlowe stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży zawartej między Sprzedającym a Kupującym.
Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami, a zawierając Umowę kupna Kupujący potwierdza, że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami przed zawarciem Umowy kupna i wyraża zgodę na niniejsze Ogólne Warunki.
W przypadku, gdy Kupujący nie jest konsumentem i nabywa produkty jako przedsiębiorca w celu prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem tych produktów, Kupujący jest zobowiązany wskazać to w zamówieniu.
Zamówienie i zawarcie umowy kupna
Sprzedający oferuje towary na stronach swojego sklepu internetowego, przedstawiając towary za pomocą ich opisu i, w stosownych przypadkach, ilustracyjnego zdjęcia, dokładnej ceny wraz z podatkiem VAT.
W przypadku zainteresowania zakupem towaru Kupujący jest zobowiązany do wypełnienia formularza zamówienia, przy czym wypełnienie wszystkich danych określonych w formularzu jest warunkiem ważności zamówienia. Kupujący ma prawo złożyć zamówienie przed wysłaniem zamówienia.
Cena i warunki płatności
Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu zamówione towary zgodnie z zawartą Umową kupna-sprzedaży po uzgodnionej cenie, a Kupujący zobowiązuje się zapłacić Cenę kupna-sprzedaży. Ceny podane na stronie internetowej obowiązują w momencie składania zamówienia. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen w przypadku błędu w prezentacji lub w przypadku zmiany kursu wymiany walut lub jeśli cena dostawcy towarów uległa znacznej zmianie, przy czym Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu 7 dni od powiadomienia Kupującego o zmianie ceny zakupu. Sprzedający ma prawo doliczyć do ceny towaru koszty transportu.
Sprzedający ma możliwość zapłaty za zamówiony towar metodami płatności określonymi w procesie składania zamówienia w sklepie internetowym. W przypadku płatności za pobraniem zamówiony towar zostanie wysłany przez Sprzedającego na adres podany przez Kupującego w zamówieniu, a Kupujący zapłaci za towar przy odbiorze.
Cenę zakupu uznaje się za uiszczoną dopiero w momencie zaksięgowania pełnej ceny zakupu na rachunku bieżącym Sprzedającego lub zapłaty gotówką w kasie Sprzedającego lub firmie spedycyjnej w przypadku płatności przy odbiorze.
W przypadku płatności przelewem bankowym kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu na konto sprzedającego zgodnie z instrukcjami płatności, które sprzedający prześle kupującemu na adres e-mail podany przez niego wraz z potwierdzeniem zamówienia. Po zaksięgowaniu kwoty na koncie Sprzedającego, towar zostanie wysłany przez Sprzedającego na adres podany przez Kupującego w zamówieniu.
Warunki dostawy
Sprzedający dostarczy zamówione towary Kupującemu na adres wskazany przez Kupującego lub Kupujący jest uprawniony do odbioru towarów w punkcie wysyłkowym Sprzedającego zgodnie ze specyfikacją zawartą w zamówieniu. W przypadku dostawy towaru na adres Kupującego wskazany w zamówieniu, Kupujący zobowiązuje się do pokrycia kosztów transportu, chyba że w umowie kupna uzgodniono inaczej. Wysokość opłaty transportowej jest określona w umowie kupna-sprzedaży i zależy od wysokości ceny kupna-sprzedaży określonej w umowie kupna-sprzedaży.
Czas dostawy różni się w zależności od rodzaju towaru i jest podany oddzielnie dla każdego towaru. W przypadku, gdy wybrane towary znajdują się w magazynie, Sprzedawca zobowiązuje się do wysłania towarów w ciągu 4 dni. Czas dostawy jest uzależniony od otrzymania wszystkich dokumentów określonych w umowie kupna. Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy kupna, jeśli Sprzedający nie jest w stanie wysłać zamówionych towarów do Sprzedającego lub przekazać ich w punkcie wysyłki Sprzedającego wskazanym w zamówieniu nawet w dodatkowym terminie 30 dni.
W przypadku odstąpienia od umowy kupna sprzedający jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu kwoty zapłaconej na konto podane przez kupującego, chyba że strony uzgodniły inaczej. Sprzedający zobowiązuje się poinformować Kupującego o fakcie wysłania towaru na adres e-mail lub numer telefonu podany przez Kupującego w zamówieniu.
Zamówione towary są dostarczane na czas, jeśli towary są gotowe do dostawy w miejscu wykonania nie później niż w ostatnim dniu uzgodnionego lub dodatkowego terminu. Jeżeli Kupujący nie odbierze zamówionego towaru z przyczyn leżących po jego stronie, Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za
Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki (liczby opakowań, integralności lub uszkodzenia przesyłki) u przewoźnika niezwłocznie po dostarczeniu towaru. Kupujący jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki, która nie jest zgodna z Umową kupna, np. ponieważ przesyłka jest niekompletna lub uszkodzona. Jeśli Kupujący przyjmie taką uszkodzoną przesyłkę od przewoźnika, konieczne jest opisanie uszkodzenia w protokole przekazania przesyłki przez przewoźnika.
Niekompletna lub uszkodzona przesyłka musi zostać niezwłocznie zgłoszona pocztą elektroniczną na adres Sprzedającego, protokół szkody musi zostać sporządzony z przewoźnikiem i przesłany do Sprzedającego faksem, pocztą elektroniczną lub pocztą bez zbędnej zwłoki. Dodatkowa reklamacja niekompletności lub zewnętrznego uszkodzenia przesyłki nie pozbawia kupującego prawa do reklamacji przedmiotu, ale daje sprzedającemu możliwość udowodnienia, że nie doszło do naruszenia umowy kupna.
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego, że towary są wolne od wad w momencie ich otrzymania. W szczególności sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego, że w momencie, gdy kupujący odebrał dostawę towarów,
towary mają właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku porozumienia, te właściwości, które sprzedawca lub producent opisali lub których kupujący oczekiwał w związku z charakterem towarów i na podstawie reklamy przez nich prowadzonej,
towary nadają się do celu, do którego sprzedawca oświadcza, że mają być używane lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,
towary odpowiadają pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorcowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone przez odniesienie do uzgodnionej próbki lub wzorca,
towary mają odpowiednią ilość, miarę lub wagę; oraz
towary są zgodne z wymogami przepisów prawa.
Jeśli towary nie mają wyżej wymienionych cech, kupujący może również zażądać dostarczenia nowych towarów bez wad, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady; jeśli nie jest to możliwe, kupujący może odstąpić od umowy kupna. Jeśli jednak jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, w szczególności jeśli wada może zostać usunięta bez zbędnej zwłoki, kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady. Kupujący jest również uprawniony do dostawy nowego towaru lub wymiany części w przypadku wady usuwalnej, jeśli nie może prawidłowo korzystać z towaru z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W takim przypadku kupujący ma również prawo do odstąpienia od umowy kupna.
Jeśli kupujący nie odstąpi od umowy kupna lub nie skorzysta z prawa do otrzymania nowych towarów bez wad, wymiany części towarów lub naprawy towarów, kupujący może zażądać rozsądnego rabatu. Kupujący ma również prawo do rozsądnej zniżki, jeśli sprzedawca nie może dostarczyć nowych towarów bez wad, wymienić części towarów lub naprawić towarów, a także jeśli sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym terminie lub jeśli usunięcie wady spowodowałoby znaczne trudności dla kupującego.
Prawo do wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli kupujący wiedział przed odbiorem towaru, że towar ma wadę lub jeżeli sam kupujący spowodował wadę.
Kupujący jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu wad, które wystąpiły w towarach konsumpcyjnych w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od ich otrzymania. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, towar uznaje się za wadliwy w momencie odbioru.
Sprzedawca udziela 24-miesięcznej gwarancji na wszystkie sprzedane towary. Jeżeli sprzedane towary, ich opakowanie lub dołączone do nich instrukcje mają określony okres użytkowania, np. datę ważności, okres gwarancji wygasa z końcem tego okresu. Okres gwarancji rozpoczyna się od daty sprzedaży (daty transakcji podlegającej opodatkowaniu, wskazanej na paragonie-fakturze sprzedaży). Data ważności jest ustalana przez producenta towaru. Minimalny okres gwarancji zależy od daty ważności towaru.
Inne prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady mogą być regulowane przez procedurę reklamacyjną sprzedawcy.
Odstąpienie od umowy kupna
W przypadku zawarcia umowy kupna-sprzedaży za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, kupujący będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kar w ciągu 14 dni od otrzymania dostarczonych towarów. Odstąpienie od umowy kupna musi zostać wysłane przez sprzedającego w wyżej wymienionym terminie. W przypadku, gdy kupujący skorzysta ze swojego prawa i odstąpi od umowy kupna, powinien skontaktować się ze sprzedającym, najlepiej na piśmie, że odstępuje od umowy, najlepiej wskazując numer zamówienia, datę zakupu i numer konta do zwrotu pieniędzy.
W celu odstąpienia od umowy kupna kupujący może również skorzystać z przykładowego formularza dołączonego do przesyłki lub wysłać odstąpienie od umowy drogą elektroniczną na adres e-mail sprzedającego info@edgar-central.net. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy kupna-sprzedaży, Sprzedający zwróci Kupującemu bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży, wszystkie środki pieniężne, w tym koszty dostawy, otrzymane od Kupującego na podstawie odstąpionej Umowy kupna-sprzedaży, w taki sam sposób, w jaki środki te zostały otrzymane.
Sprzedający zwróci Kupującemu otrzymane środki w inny sposób tylko wówczas, gdy Kupujący wyrazi na to zgodę i nie poniesie z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów. Jednocześnie z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy Kupujący odeśle Sprzedającemu na swój koszt towar w oryginalnym opakowaniu, nieuszkodzony, nieużywany, wraz z wszelkimi akcesoriami, w całości nadający się do odsprzedaży. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy Sprzedaży, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu otrzymanych środków, zanim Kupujący nie przekaże Sprzedającemu towaru lub nie udowodni, że wysłał towar do Sprzedającego. Towar musi być wysłany zwykłą przesyłką pocztową, przesyłki pobraniowe nie będą przyjmowane.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy kupna w przypadku, gdy zamówione towary nie są już sprzedawane lub dostarczane.
Konsument nie może odstąpić od umowy kupna, jeśli naruszył higieniczne opakowanie towarów (ze względów zdrowotnych lub higienicznych).
Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży, jeśli zamówione towary nie są już sprzedawane lub dostarczane.
Konsument nie może odstąpić od umowy kupna, jeśli naruszył higieniczne opakowanie towaru (ze względów zdrowotnych lub higienicznych).
Ochrona danych osobowych
Zawierając Umowę kupna, Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie i gromadzenie swoich danych osobowych w bazie danych Sprzedającego w celu realizacji Umowy kupna. Przetwarzanie danych osobowych Kupującego odbywa się zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, a Kupujący ma prawo do wycofania zgody na takie przetwarzanie w formie pisemnej. Dane osobowe Kupującego są zabezpieczone przed niewłaściwym wykorzystaniem, a Sprzedający zobowiązuje się nie przekazywać żadnych danych osobowych innym osobom, z wyjątkiem osób trzecich, które koniecznie wykorzystał do wykonania Umowy kupna.
Poszczególne umowy kupna są archiwizowane przez Sprzedającego w formie elektronicznej i są niedostępne. Kupujący ma prawo dostępu do swoich danych osobowych i ich poprawiania, w tym do innych praw związanych z tymi danymi. Dane osobowe mogą zostać usunięte z bazy danych na pisemny wniosek Kupującego.
Postanowienia końcowe
Jeżeli którekolwiek z postanowień Ogólnych Warunków lub Umowy Zakupu okaże się nieważne lub nieskuteczne, taka nieważność lub nieskuteczność nie wpłynie na ważność i skuteczność pozostałych części Ogólnych Warunków lub Umowy Zakupu, z wyjątkiem przypadku nierozerwalności z pozostałą treścią Ogólnych Warunków lub Umowy Zakupu.
Wszelkie zmiany Umowy Zakupu mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej.
Niniejsze Ogólne Warunki mają zastosowanie w brzmieniu określonym na stronie internetowej Sprzedającego w dniu złożenia zamówienia przez Kupującego.
Niniejsze Ogólne Warunki są ważne i obowiązują od dnia 1 września 2024 r.